Jedná se o naprosto identický problém jako ten, který vás potká v reálném životě. Onemocníte, něco se vám stane nebo se pošramotíte při nehodě – jdete k doktorovi. Rozbije se vám něco doma, praskne trubka nebo se rozbije pračka – jdete k instalatérovi či opraváři. Chcete vyrobit dřevěnou postel, ale sami neumíte ani udržet kladívko – jdete k uměleckému výrobci dřevěných postelí. Touto dobou jste již asi pochopili vzorec, který se vám tady snažíme nastínit. S webovými stránkami je to to samé – když se něco děje, klesají nebo nerostou tržby, návštěvnost kolísá a nedaří se prodávat, asi je něco špatně a je třeba, aby se na to podíval odborník. A stejně jako u těch „reálných“ problémů, i tady může dojít k postupnému zhoršení, pokud se nebude nic dělat.
Webová stránka může dojít k problému v takřka jakékoliv podobě. Může se aktualizovat algoritmus vyhledávače, což znamená, že způsob, jakým hodnotil výsledky vyhledávání a umisťoval stránky na internetu, se může změnit a algoritmus nyní odhaluje chyby na stránkách, které dříve přehlížel, což může zhoršit vaše postavení = tedy vaše tržby = tedy může ohrozit vaše celkové podnikání.
Abyste vyřešili a vůbec přišli na to, kde je problém, musíte udělat něco, čemu se říká analýza SEO. Jedná se o postup o několika krocích, kdy se odborník podívá na vaši webovou stránku skrze různé lupy (SEO Nástroje) a různé úhly pohledu a pozjišťuje, kde je problém, případně vám ohledně problému vyrobí celou řadu grafů a tabulek, abyste měli ty čísla. Samozřejmě, něco takového může trvat několik dní, někdy i týdnů, pokud je problém s webovou stránkou tak dalekosáhlý, že je třeba opravdu hloubkové analýzy. Často jsou problémy jednoduché, ovšem s dalekosáhlými následky a než se přijde na to, co vlastně to je za problém, můžete ztratit i polovinu zisku. Čím dříve se tak pustíte do opravdu odborného řešení, tím lépe pro vás a lépe pro vaše podnikání.